.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعتدال با مفهوم عزت طلبی رابطه دارد
شمال نيوز: یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، معتقد است که؛ اعتدال با مفهوم عزت طلبی رابطه دارد و فسادستیزی، صلاحیت اخلاقی، ساده‌زیستی و مردم‌گرایی نیز از دیگر ملاک‌های اعتدال است.در واقع اعتدال به معنای تسلیم شدن در برابر دشمن نیست بلکه اعتدال به معناي استفاده از روش های عقلانی و میانه برای رسیدن به عزت نفس است. اعتدال به معنای تند و کند رفتن نیست.

 عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با شفاف، با بیان اینکه اعتدال بیش از آنکه در اصول و باورها و نگرش های فرد راه داشته باشد، ناظر به نوع رابطه فرد معتدل با دیگران خواهد بود، اظهار کرد: به عبارت بهتر انسان معتدل چه بسا در باورهای اعتقادی، اجتماعی و سیاسی مانند افراد تندرو و یا افراطی باشد؛ اما  در سیاست داخلی باید شخص معتدل از نظرات کارشناسان و دیدگاه های مختلف استفاده کند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، فرد معتدل را فردی جامعه گرا و جمع گرا عنوان و تصریح کرد: ضمن اینکه بردیدگاه های خود پای می فشارد نگاهی نیز به باورهای دیگران دارد، از سوی دیگر اعتدال با مفهوم عزت طلبی رابطه دارد. در واقع اعتدال به معنای تسلیم شدن در برابر دشمن نیست بلکه اعتدال به معناي استفاده از روش های عقلانی و میانه برای رسیدن به عزت نفس است. اعتدال به معنای تند و کند رفتن نیست.

وی ادامه داد: البته طبیعی است که در شرایط فعلی عده‌ای از افراد به دنبال سهم خواهی باشند که این سهم خواهی را یا با تطمیع رییس جمهور منتخب و یا تهدید وی جلو ببرند؛ اما آنچه که مشخص است این است که رییس جمهور منتخب دارای رای اکثریت مردم است و باید با بی‌اعتنایی کامل از کنار این بداخلاقی‌های برخی سیاسیون بگذرد.
یوسفیان ملا با توضیح اینکه عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری از شاخصه‌های اولیه اعتدال است، یادآور شد: فسادستیزی، صلاحیت اخلاقی، ساده‌زیستی و مردم‌گرایی نیز از دیگر ملاک‌های اعتدال است. کسی که شعار اعتدال می‌دهد باید در این فضا حرکت کند و من امیدوارم رئیس‌جمهور منتخب بتواند با در پیش گرفتن مشی اعتدالی در کنار سایر قوا کار مملکت را پیش ببرد و اهداف دهه پیشرفت و عدالت را به بهترین نحو پیگیری کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنین در رابطه با دلایل تمایل مردم به شعار عدالت تاکید کرد؛ مردم در انتخابات ریاست جمهوری به اعتدال و میانه روی رای داده و در شرایط موجود این گفتمان را برای اداره کشور اصلح تر دیدند. با توجه به عدم اجماع اصولگرایان و دیگر اتفاقات روزهای پایانی انتخابات ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با نگاهی دقیق و حساب شده اعتدال و میانه روی و دولت فراجناحی را برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اصلح تر دانسته و یکبار دیگر نشان دادند که همه چیز و را تنها در غالب نظام مقدس جمهوری اسلامی مطالبه می کنند.

به گفته وی؛ یکی دیگر از دلایل عمده انتخاب دکتر روحانی، از سوی مردم به عنوان رییس‌جمهور آینده، تأکید او بر لزوم رعایت اعتدال و شناخته‌شدن وی به عنوان فردی میانه‌رو ست.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم، درباره تشکیل کابینه دولت یازهم گفت: ما انتظار تشکیل دولت اصولگرا یا اصلاح طلب را نداریم و دولت باید واقع بین باشد و وزرای آن درد شناس باشند و به فکر خدمت به مردم و رفع مشکلات باشند./ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.579 seconds.